Thursday, January 22, 2009

Pameran ekonomi Islam

Semalam(22.01.2009) saya gi tengok pameran ekonomi islam mula2 sejer je nak browsing yela nak balik awal slalunya tren penuh dgn orang merebut2 blik keje.. ble dah sampai sana act, byk info yang berguna... saya g gerai majlis agama islam wilayah persekutuan (MAIWP) mana tau klu dpt wakaf free ker.hehehe...

Lagi satu info yang mungkin ramai orang xtau (mungkin orang mcm saya jer kut) tentang LEMBAGA KEMAJUAN IKAN MALAYSIA (LKIM) puas duk fikir aper menatang nie? Rupanya lembaga nie ditubuhkan untuk monolong nelayan@penternak ikan.contoh disini yang saya faham, diorang nie nak buat centrel market utk sume hasil. So,kita xmenggunakan orang tengah. pas nie peraih leh jadi dugong kat tengah laut coz xleh cri makan lagi... hehehe

LKIM ni juga ada kuarkan lesen bile kita nak eksport @ import ikan. walaupun kastam dah lepas tapi klu kita xder lesen yang dikeluarkan oleh LKIM nie,ikan2 kite akan tersadai kat perlabuhan. Manalah tau kawan2 saya ada cita2 besar mcm saya nk import/eksport ikan pasni..

Diharap info nie leh membantu kawan2 kt luar sane..

Salam..

2 comments:

  1. siti.. ko dah amik lum contact number? tambah network. Pepehal kan senang contact tu

    ReplyDelete
  2. ermm... satu lagi berita baik untuk warga ternak ikan air tawar.. thanks for info.

    ReplyDelete